Bienvenidos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Maaike Pardieck - WaarBenJij.nu Bienvenidos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Maaike Pardieck - WaarBenJij.nu

Bienvenidos!

Door: Maaikos

Blijf op de hoogte en volg Maaike

20 Januari 2016 | Ecuador, Quito

Op verzoek van velen (ook van mijn oma, alhoewel ik denk dat ze toen niet besefte dat ze hiervoor een computer nodig zou hebben) hier mijn eerste verslagje over de eerste week in Ecuador! :)

'Hoe was de vlucht?' is absoluut de meest gestelde vraag toen ik aankwam in Ecuador. Nou, die was best prima! Het afscheid op Schiphol vorige week donderdag was even wat lastiger. Het besef dat ik lang weg ging kwam ook al meer de zaterdag ervoor, tijdens mijn afscheidsborrel in Zouk. Al dansend op de tafel realiseerde ik mij hoe blij ik was met al mijn lieve familie, vrienden, vriendinnen en collega's!

Hoe dan ook, de bijna 12 uur durende vlucht was helemaal oke! De aankomst iets verrassender aangezien ik zou worden opgehaald door een chauffeur met een bordje met mijn naam. Alleen dat al vond ik fantastisch, helaas was mijn naam nergens op een bordje te bekennen. Uitdaging 1 overleefd door een taxi te pakken, niks aan het handje.

Zoals de meesten van jullie weten verblijf ik de komende maand in Quito, waar ik gisteren met mijn Spaanse les ben begonnen (super leuk!) en aanstaande maandag met mijn vrijwilligerswerk begin (super spannend!). Ik ben ontzettend fijn en leuk welkom geheten door de anderen veelal Nederlandse vrijwilligers/stagiaires in het 'volunteer house' waar ik verblijf. Wat iedereen mij vertelde over reizigers is nu al bevestigd: iedereen is zo open en behulpzaam! Super leuk :)

Een korte terugblik op mijn afgelopen dagen: het weekend een beetje wennen aan het tijdsverschil, maar ook al veel gezien in Quito. Met twee andere meiden naar el Teleferico geweest, een kabelbaan waarmee je naar 4000 meter hoogte wordt gebracht, dichtbij de vulkaan Pichincha. Daar genoten van het uitzicht en...paardgereden! Ik voelde mij weer een klein kind.

Verder al een aantal keer buiten de deur gegeten, een avondje wezen poolen met zowel toeristen als locals, de drukke maar goedkope bussen (0,25 cent (dollar) per rit!) meegemaakt en genoten van de zon. Deze zon is er zeker niet altijd, het weer in Quito is heel onvoorspelbaar. Maar tot dusver mag ik met ruim 20 graden niet klagen, ik zou niet met de Nederlanders willen ruilen nu ;)

Komend weekend gaan we met ongeveer 10 man een lang weekend naar de kustplaats Montanita! Strand, wellicht een eerste surfles en heel heel misschien een cocktailtje. Of een biertje. Of allebei. Ook de komende weekenden al veel tripjes gepland en stiekem ook al aan het kijken wat ik na deze maand ga doen! Maar dat houd ik nog even geheim, leuk he?

Om het wat levendiger te houden wat feitjes op een rij:
- Man man man, Ecuador is best duur! Voor een fles wijn betaal je minimaal 13 dollar (iets minder dan 13 euro), shampoo voor 8 euro, ga zo maar door. Fijn he, even op z'n Nederlands zeuren! Haha nee, ik vind het allemaal prima, heel erg op mijn geld letten komt nog wel.
- Alhoewel ik thuis nogal behoorlijk een beetje slordig ben (sleutels, geld, alles) word ik hier gedwongen op te letten. Quito staat namelijk niet bekend om haar veiligheid. Je telefoon of camera tevoorschijn halen is zeker niet altijd slim, maar ga zoveel mogelijk mijn best doen!
- Ik moet en zal cavia gaan eten. Dat is mij verteld. Ik ben benieuwd.

Voldoende zo voor de eerste keer lijkt mij! :) Kort samengevat: het is behoorlijk wennen, maar ik voel mij al steeds meer thuis en een reiziger worden. 'Denk aan wat JIJ wilt en niet altijd aan wat anderen willen' kreeg ik nog mee van een wijze vriend, deze ga ik onthouden en hopelijk toepassen!

Heel veel liefs,

Maaike


  • 20 Januari 2016 - 23:07

    Leana:

    Leuk om te lezen Maaik!!! Geniet komend weekend van je biertjes en cocktails en laat de surfdudes heel (of niet). Xxxx

  • 20 Januari 2016 - 23:35

    Eva:

    Haha leuk stukje Maaik! Super dat je daar een leuk huisje hebt en de boel al flink aan het ontdekken bent! Disfruta y mucha suerte con tus clases de Espanol! Xx

  • 20 Januari 2016 - 23:46

    Monique:

    Mooi stukje maaik, met alle emoties

  • 21 Januari 2016 - 07:52

    Marleen:

    Super leuk stuk Maaik! Enjoy XXX

  • 21 Januari 2016 - 09:09

    Katinka:

    Heey lieve Maaike! Super leuk om te lezen! Goed geschreven en mooi einde.. Klinkt goed, maar best spannend nog allemaal. Heel veel plezier en succes nog net je Spaanse lessen!

  • 21 Januari 2016 - 09:50

    Laura:

    Heel erg gaaf Maaik! Klinkt allemaal super leuk en de foto's zijn prachtig!! XX

  • 21 Januari 2016 - 14:26

    Thea:

    Maaike, wat een leuk verslag. Hopelijk houd je dit vol totdat je weer naar Nederland komt. Ik bedoel het opschrijven van je belevenissen. Veel plezier en inderdaad schitterende foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Hier deel ik graag mijn belevenissen in Ecuador, Colombia, Peru en Bolivia! :)

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 4724

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Mijn reis door Zuid-Amerika

Landen bezocht: